بحر الافلام والاغاني

مدونة بحر الافلام والاغاني

بلال فضل : لو كان قرار البرادعي ثوريا خالصا كان خده بعد أن سالت الدماء في ماسبيرو ومحمد محمود ومجلس الوزراء مش بعد العزا بسنه
 
بلال فضل : لو كان قرار البرادعي ثوريا خالصا كان خده بعد أن سالت الدماء في ماسبيرو ومحمد محمود ومجلس الوزراء مش بعد العزا بسنه

بعد قرار انسحاب الدكتور البرادعى تشهد المواقع الاجتماعية حرب نووية جبارة ..............

ومن متابعتنا للحدث رصدنا حساب الكاتب بلال فضل على تويتر وشهدنا معركة فكرية جديرة بالاحترام وصرح بعدة تصريحات نارية ونسخنا لكم بعض التغريدات :-



- قرار الدكتور البرادعي قرار ذكي وحكيم لكن للأسف تنقصه شجاعة الإنحياز لمرشح ثوري آخر يتوحد حوله الناس. شكرا للبرادعي.الشعب يريد إسقاط النظام.


للي سألوني عن رأيي طبعا مش سعيد بوقف برامج توفيق عكاشه لإن من حقه يعبر عن رأيه أيا كان واللي مش عاجبه يغير القناه أو يقدم بلاغ لو في سب وقذف.


المسار الثوري مش متعارض مع المسار الإنتخابي أبدا واللي هيتعالى على إرادة الناس مايفرقش إطلاقا عن حسني مبارك. الشعب أكبر من كل الأشخاص.


أتشرف بأنني كتبت ضد غلق القنوات الدينية في عهد مبارك ولست نادما أن بعضها كفرني بعد ذلك وأرفض وقف برامج عكاشه الذي هاجمني. المبادئ لاتتجزأ.


البرادعي انسحب لأنه سياسي محنك لو كان يدرك أن فرص نجاحه ضخمة لما انسحب. بلاش نغالط بعض. ده مش قرار ثوري.ده قرار سياسي صح.


في ناس صدقت عكاشه مش لإنه شاطر وإنما لإن إعلام الثوره فشل في الوصول ليها. الفرحة بالمنع حيلة العاجز.


يعني هو عبد المنعم أبو الفتوح لو ماانسحبش مايبقاش ثوري.عموما الثوره مابتوقفش على حد أيا كان.


عيب إن جيل الإنترنت يتخيل إن منع برنامج هيخفي الأفكار اللي بيقدمها وان كانت زباله . صباح الفل ياشباب فكروا في رأيي من غير حزق. سلام عليكم.


لو كان قرار البرادعي ثوريا خالصا كان خده بعد أن سالت الدماء في ماسبيرو ومحمد محمود ومجلس الوزراء مش بعد العزا بسنه.ده رأيي وماحدش حيرهبني.


وبالنسبة لنغمة إن الشعب المصري مش عارف مصلحته لإنه ماطلعش يعيط على البرادعي فاللي يقولها ياريت مايتابعنيش أصلا.كل سياسي خادم للشعب.


اللي مش فاهم إن رأيي ده نابع من محبتي للبرادعي وحزني لأنه خذلني كشخص مقتنع به هو حر. شبعنا خلاص زعماء نهتف لهم عالفاضيه والمليان.


لمتابعة بلال فضل عبر حسابه الشخصى على تويتر
اضغط هنا



0 التعليقات:

إرسال تعليق

مدونة بحر الافلام والاغاني

شات شباب وبنات لكل العرب

مواضيع

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
بحرالافلام والاغاني:تحميل افلام عربي جديدة :تحميل افلام اجنبي : تحميل افلام هندي :احدث البومات اغاني: احدث اغاني شعبي:مشاهدة افلام عربي واجنبي وهندي :برامج : اسلاميات : رياضة : اخبار: مسلسلات ومسرحيات "اغاني كليبات:كل من هو في موقعنا شاهدو الان بحر الافلام والاغاني